Need validation of my wiring diagram

I am building a evolve “evolved”, with a 10S4P battery, bigger engines thanks to the unikboard trucks and two focboxes. Before firing the house, does anyone spot errors in my wiring diagram? thank you

Je suis en train de me contruire une evolve “evolved”, avec une battery 10S4P, des moteurs plus conséquents grâce aux trucks unikboard et deux focbox. Avant de mettre le feu à la maison, est ce que quelqu’un repére des erreurs dans mon schéma de câblage ? merci

2 Likes

Salut de Sydney Australie,

Beau diagramme. D’où venez-vous en France?

Je vois que vous êtes BMS est dehors: Y at-il une raison pour laquelle vous avez choisi de l’avoir à l’extérieur, pas à l’intérieur?

De plus, je vois qu’il n’y a pas de prise de courant: Avez-vous des connexions anti-étincelles, par exemple des prises XT90?

Après le changement, je me demande s’il est plus sûr d’avoir une ‘loop key’ physique, même si vous avez le fusible 80a.

J’ai presque mis le feu à ma maison. Dieu merci, je pourrais l’éteindre. Un court-circuit dans le BMS. Cela m’a surpris parce qu’il a fallu quelques minutes avant de commencer à fumer et à prendre feu. Voir mon message.

1 Like

oups sorry, though i wrote it in english (thx google translate). I’m from paris. No need for XT90 because i will use a powerswitch (the vedder one) not a simple switch :slight_smile:

I think it’s fine. On a side note. I guess you are charging the battery going through the fuse to protect charging as well. In that case you better use a smaller fuse in parallel only for charging as 80A is way too big to effectively protect anything on the charging end. And be careful because with that setup if you blow the charging fuse you still gave the positive connected through the balancing port

1 Like

Forget that last part. I think i noticed you feed the last balance wire out of the positive on the charging connector thus also going through the fuse.

1 Like

yes :slight_smile: