Motor mount doesn't fit

maybe a peace of wood?? btw thanks for your advice

Nu har jag köpt sÄ mÄnga delar sÄ det inte Àr vÀrt att börja om :pensive::pensive:. FörstÄr inte vad du menar med 5 mm :thinking::thinking::thinking: Ja, jag anvÀnder vesc. Som sagt Àr motorerna köpta pÄ wish sÄ lite oklart om specifikationerna stÀmmer helt korrekt.

IMG_2366 none of them works :tired_face::tired_face::tired_face::tired_face:

Man pratar om pitch pÄ dreven (djupet pÄ kuggarna). AlltsÄ 5mm Àr djupet pÄ en tand pÄ din pulley. Nu har du köpt en 3mm pulley vilket gör att bÀltet har ej tillrÀkligt med kontakt med drevet. AlltsÄ dÄ du accelererar och bromsar kommer bÀltet att hoppa över tÀnderna pÄ drevet. Vad du behöver Àr en htd5 pulley och htd5 bÀlte.

Och Vesc’en har en begrĂ€nsning pĂ„ 60.000 erpm (elektriska varv) Med din motor och batteri uppnĂ„r du ca 84.000 erpm. SĂ„ direkt du gasar pĂ„ kommer din vesc att gĂ„ sönder.

Vad du borde köpa Àr en 63xx motor med max 170kv om du vill köra med 12s batteri.

Hoppas du förstÄr min svenska. Jag Àr finlÀndare och svenska Àr ej mitt modersmÄl.

Edit. Kom pÄ att pitch Àr stigning pÄ svenska


1 Like

okej, nu förstÄr jag. Jag har faktiskt en sÄn pulley och bÀlte dock gÄr det inte att montera pullelyn pÄ mina 80mm hjul. Har testat Äka ett par gÄnger med 3mm bÀlte och pulley och aldrig upplevt nÄgot problem under accelerationer eller bromsningar. Problemet med 63xx motorer Àr att de drar mycket ström vilket kommer batteriet och bms:en inte klara av.

Okej om du ej har problem med 3mm pitch sĂ„ ingen vits att byta isf :slight_smile: Men en 2000w 50mm motor drar lika mycket som en 63mm 2000w
 Sen Ă€r det amp * v som bestĂ€mmer hur mycket ström nĂ„nting drar. Inte motor betĂ€ckningen.

SÄ om du har lÄt oss sÀga en 50a kontinuerlig bms med 12s (44.4v) drar systemet 2220w vid max fart. Delat pÄ 2 om du hat 2 motorer